top of page

ADOLESCENTS, VENTS DE CHANGEMENTS
(Teenagers, wind of change)


PERFORMANCES ADOLESCENTES POUR SONDER LEUR GÉNÉRATION

(Performances with and about teenagers to question their generation)

TOUTES CES OEUVRES ONT ÉTÉ CRÉÉES PAR LES ADOLESCENTS DES ÉCOLES C.E.-Pouliot à Gaspé et Édouard-Montpetit à Montréal.

(All the works of art were created by the teenagers of High School C.-E. Pouliot in Gaspé and Édouard-Montpetit in MOntreal)

Intentions du projet

Qu’est-ce que les adolescents peuvent faire pour changer le négatif de leur environnement  ou en conserver le positif ? Comment peut-on les motiver à être des moteurs de changements pour leurs amis et leur entourage ? Qu’est-ce qu’ils aiment de leur génération ? Qu’est-ce qu’ils lui reprochent ?

Purpose of this project

What can teenagers do to change the negative in their environment and reserve the positive? How can we motivate them to be drivers of change for their friends and those around them? What do they like about their generation? What do they blame their generation for?

 

Cours résumé du projet

En plusieurs jours intensifs, à partir de questions posées aux adolescents présents en classe dans un sondage, ce projet visera à créer une performance artistique en personne (non virtuelle) d’une vingtaine de minutes (autant visuelle, que théâtrale que dansée que sportive, selon leur préférence) qui s’adressera aux parents et aux pairs afin de permettre aux adolescents de s’exprimer librement à partir de leur perception du monde.

Summary of the project

In many intensive days, from questions asked to teenagers in a survey, this project aims to create an artistic performance in person (not virtual) of about twenty minutes (visual, theatrical, danced and/or sportive, according to their preferences) which will be presented in front of parents and peers, to allow teenagers to express themselves freely based on their perception of the world. In this performance, the participants will present their artistic creations as well as the results of the survey from which they were inspired.

IMG_1879.HEIC

© 2023 par Frédérick Moreau

bottom of page